Ημερίδα: Μαθησιακές Δυσκολίες

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Κατανόηση της συμπεριφοράς

            Στις 17/11/2022,ύστερα από πρόσκληση εκπαιδευτικών του σχολείου μας, μάς επισκέ-φτηκε η κυρία Ζαννίκου Μαρία, Ιατρική Νευροψυχολόγος, προκειμένου να ενημερώσει το εκπαιδευτικό προσωπικό για τις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών/τριών  και τα προβλήματα συμπεριφοράς που αυτές τους προκαλούν. Η πρόσκληση αυτή έγινε σε μια προσπάθεια ενδυνά-μωσης των εκπαιδευτικών στο δύσκολο έργο τους, προκειμένου να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά περιπτώσεις μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες και άλλα προβλήματα, όπως δυσλεξία, ΔΕΠΥ κλπ.

            Η κυρία Ζαννίκου, αφού διασαφήνισε τον όρο «Μαθησιακές Δυσκολίες» ως διαταραχή σε μία ή περισσότερες ψυχολογικές διαδικασίες που αφορούν στην κατανόηση και χρήση ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, λογικής και μαθηματικών υπολογισμών, παρουσίασε τα είδη αυτών και τις διαχώρισε από άλλα προβλήματα μάθησης, τα οποία δεν είναι εγγενείς διαταραχές του κεντρικού νευρικού συστήματος, ενώ είναι πρόσκαιρα.

            Στη συνέχεια, παρουσίασε την αιτιολογία των μαθησιακών δυσκολιών, η οποία είναι πολυπαραγοντική. Αναφέρθηκε δε, εκτενέστερα, στη Δυσλεξία και τις διάφορες μορφές της (δυσγραφία, δυσορθογραφία κλπ.), παρουσιάζοντας και τα διαγνωστικά κριτήρια αυτής (DSM IV).

            To ΔΕΠΥ ήταν το δεύτερο φαινόμενο, στο οποίο δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα από την ομιλήτρια, η οποία εστίασε στα συμπτώματα που συνοδεύουν αυτό το σύνδρομο. Η εκδήλωση έκλεισε με προτάσεις από τη γιατρό για κατάλληλες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, οι οποίες μπορούν να διευκολύνουν το έργο του εκπαιδευτικού και να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.

Την παρουσίαση παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον  οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, οι οποίοι και εξέφρασαν πολλές απορίες στην ειδικό, γεγονός που δείχνει την αγωνία όλων μας για την ορθή διαχείριση μαθητών/τριών  με μαθησιακές δυσκολίες.