A European school for all chlidren

Η ομάδα μας είχε ως Teacher Trainer την Federica Di Bartolomeo και συμμετείχαμε έξι  συνολικά εκπαιδευτικοί από τη Δανία, τη Βουλγαρία και την Ελλάδα.

Στόχος του προγράμματος είναι η συμπερίληψη  όλων των μαθητών και μαθητριών  στο σχολείο. Εστιάζει στην επιμόρφωση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, ώστε να βοηθηθούν να σχεδιάσουν και να  δημιουργήσουν ένα  κατάλληλο μαθησιακό  περιβάλλον για μαθητές και μαθήτριες σε ένα σχολείο που  θα έχουν ίσες ευκαιρίες στην πρόσβαση στη μάθηση. Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί αν οι εκπαιδευτικοί δείχνουν  ιδιαίτερη προσοχή στην κατανόηση των ιδιαίτερων αναγκών  των μαθητών και μαθητριών. Στο πρόγραμμα χρησιμοποιήθηκαν τα εργαλεία ICT.

            Την πρώτη ημέρα της επιμόρφωσης  παρουσιάσαμε το σχολείο στο οποίο διδάσκουμε και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Γνωρίσαμε πώς λειτουργούν δύο σχολεία στη Δανία, ένα στη Βουλγαρία και ένα στην Ελλάδα(το σχολείο μας, 2ο ΓΕ.Λ Αγίου Δημητρίου). Μας δόθηκε η δυνατότητα να συγκρίνουμε τα διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα να διακρίνουμε ομοιότητες και διαφορές. Μέσα από μία δραστηριότητα γνωρίσαμε την προσωπικότητα και τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων. Ειδικότερα ο καθένας από εμάς παρουσίασε τρεις προτάσεις οι οποίες αφορούν τον ίδιο, τρεις αληθείς και μία που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Στη συνέχεια η εκπαιδεύτρια του προγράμματος μας παρουσίασε το περιεχόμενο του πρόγραμματος

            Τη δεύτερη ημέρα η εκπαιδεύτρια μας παρουσίασε το μοντέλο perma. Μιλήσαμε για τις πέντε διαστάσεις της κουλτούρας μέσα από ένα άρθρο. Παρακολουθήσαμε το βίντεο <The E word>. Στη συνέχεια  με την εφαρμογή Plickers  δημιούργησε ο καθένας το δικό του ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις που αφορούσαν την κουλτούρα της χώρας του. Κάθε ερωτηματολόγιο απαντήθηκε από όλους τους συμμετέχοντες.

Με τη χρήση της εφαρμογής <Story dice> γνωρίσαμε την έννοια της ενσυναίσθησης με έναν εναλλακτικό τρόπο.

Έπειτα αναλύσαμε τις έννοιες intercultural, multicultural και cross-cultural. Η πρώτη έννοια σημαίνει πως οι διαφορετικές κουλτούρες στις πολυπολιτισμικές πλέον κοινωνίες  αλληλοεπιδρούν, ανταλλάσσουν ιδέες και στοιχεία. Η δεύτερη έννοια σημαίνει πως απλά οι κουλτούρες συνυπάρχουν χωρίς να αλληλοεπιδρούν η μία με την άλλη. Η τρίτη έννοια σημαίνει πως υπάρχει μία βασική κουλτούρα και οι υπόλοιπες αντιτίθενται και συγκρίνονται με αυτή.  Στη συνέχεια μιλήσαμε για το Culture Iceberg < Παγόβουνο κουλτούρας>. Στο πάνω μέρος του παγόβουνου υπάρχουν τα εμφανή στοιχεία μίας κουλτούρας και όσο πιο βαθιά κινούμαστε προς το εσωτερικό του παγόβουνου συναντάμε  τα λιγότερο εμφανή στοιχεία της. Καθένας από εμάς επέλεξε μία χώρα και έφτιαξε το Culture Iceberg της κουλτούρας της χώρας αυτής. Στη συνέχεια καθένας έκανε παρουσίαση στην ομάδα.

Στη συνέχεια μελετήσαμε τις πέντε διαστάσεις της κουλτούρας. Οι διαστάσεις φαίνονται στο σχήμα.

             Την τρίτη ημέρα του προγράμματος δημιουργήσαμε το δικό μας κουίζ με τη χρήση της εφαρμογής quiz let  και εξερευνήσαμε τις δυνατότητες της εφαρμογής. Πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα δεδομένα από τις απαντήσεις του κουίζ, να γίνει στατιστική ανάλυση των απαντήσεων. Το δεύτερο μέρος του μαθήματος περιλάμβανε επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης. Εκεί χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και με τη χρήση της εφαρμογής  Goosechage συνεργαστήκαμε, ώστε να καταφέρουμε να φέρουμε σε πέρας την αποστολή μας. Δηλαδή ακολουθήσαμε μία διαδρομή και στο τέλος της οποίας φωτογραφίσαμε αυτό που μας είχε ζητηθεί από την εφαρμογή. Κάθε φωτογραφία την ανεβάζαμε  στην εφαρμογή και έπειτα μας δίνονταν οδηγίες για το επόμενο βήμα. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι να φτάσουμε στον τελικό προορισμό που ήταν η βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου.  Η εφαρμογή που είναι ανάλογη με παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού συμβάλλει στο να εξασκηθούν τα μέλη μίας ομάδας στη συνεργασία. Επίσης, η εφαρμογή αυτή μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ δημιουργικό τρόπο περιήγησης σε κάποιο χώρο. Η εκπαιδεύτριά μας,  μάς   συνέστησε να  εφαρμόζουμε και στους  μαθητές και μαθήτριες  μας τέτοιες πρακτικές.

Την τέταρτη ημέρα γνωρίσαμε την εφαρμογή book creator με την οποία δίνεται η δυνατότητα να δημιουργήσει κανείς το δικό του βιβλίο. Γνωρίσαμε τις δυνατότητες που παρέχει ως προς τη δομή, τα χρώματα, τις εικόνες που μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε και δημιουργήσαμε το δικό μας μικρό βιβλίο το οποίο παρουσιάσαμε στην ομάδα. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος επισκεφτήκαμε το μουσείο Τέχνης της Καταλανίας. Εκεί περιηγηθήκαμε στους χώρους του μουσείου. Μάθαμε πώς ένας πίνακας ζωγραφικής μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για το μάθημα και πώς μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδακτική πράξη

Την πέμπτη ημέρα του προγράμματος εξερευνήσαμε τη εφαρμογή lyrics training.com. Με τη βοήθεια της μουσικής μαθητές από άλλες χώρες που δυσκολεύονται με τη γλώσσα της χώρας στην οποία ζουν μπορούν να εξασκηθούν και να βελτιώσουν την ικανότητα για επικοινωνία. Η εφαρμογή μοιάζει με καραόκε. Καθένας μπορεί να επιλέξει μία γλώσσα και στη συνέχεια ένα τραγούδι στη γλώσσα που επέλεξε. Καθώς ακούγεται το τραγούδι κάποιες λέξεις λείπουν και καλείται κάθε συμμετέχοντας να επιλέξει τη λέξη που λείπει. Στο τέλος της επιμόρφωσης  έγινε ανατροφοδότηση και συζήτηση σχετικά με τα όσα είχαμε μάθει  στο πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε και τις δυνατότητες εφαρμογής τους στα σχολεία μας, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος που είχε τεθεί.